Učíme děti zodpovědnosti k sobě i druhým, samostatnosti a spolupráci.

Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům ŠPP patří iniciace aktivit vedoucích k vylepšení sociálního klimatu školy – posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Činnost ŠPP zajišťuje výchovný poradce a školní metodik prevence rizikového chování, školní psycholog a školní speciální pedagog.

Dokumenty ke stažení

 

Mgr. Irena Vokrojová, výchovná a kariérová poradkyně, vedoucí ŠPP

Kabinet č. 20, email: irena.vokrojova@zskridlovicka.cz
Konzultační hodiny: úterý 14.00–15.00 h, pokud neprobíhá výchovná komise

Mgr. Andrea Konečná, výchovná poradkyně pro I. stupeň
kontakt:  andrea.konecna@zskridlovicka.cz, přes bakaláře
Konzultační hodiny: pondělí 14.00–15.00, po předchozí domluvě – přes ŽK, emailem

  • koordinuje výchovnou práci pracovníků ŠPP
  • provádí poradenství v oblasti vzdělávání a profesní dráhy zvláště žáků 9. ročníku
  • poskytuje informace o přijímacím řízení na SŠ
  • věnuje se žákům, jejichž vývoj a vzdělávání potřebují zvláštní pozornost
  • řeší výchovné potíže žáků s rodiči těchto žáků na výchovných komisích
  • zprostředkovává kontakt se školskými poradenskými pracovišti a s vybranými orgány státní správy
  • zajišťuje diagnostiku speciálních vzdělávacích potřeb pro žáky a vede její evidenci

Mgr. Helena Králová, metodik prevence rizikového chování pro II. stupeň
Kabinet VP, email: helena.kralova@zskridlovicka.cz
Konzultační hodiny: pondělí 14.00–15.00, kabinet VP

Mgr. Jitka Hajská, metodik prevence rizikového chování pro I. stupeň
Sborovna I. stupeň, email: jitka.hajska@zskridlovicka.cz
Konzultační hodiny: středa 13.30–14.00, učebna 124

Metodik prevence poskytuje rady a odbornou pomoc žákům, kteří

  • zápolí s potížemi souvisejícími s užíváním alkoholu, tabáku, omamných a psychotropních látek nebo by se o těchto zdraví nebezpečných látkách chtěli dozvědět více
  • se necítí bezpečně ať už ve škole nebo mimo ni
  • by si chtěli pohovořit o xenofobii, rasismu, intoleranci
  • mají problémy s příjmem potravy
  • chtějí konzultovat své zkušenosti s virtuálními drogami či patologickým hráčstvím
  • Samozřejmostí je také pomoc rodičům
  • kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů
  • zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů

Mgr. David Kříž, školní psycholog
vchod z ulice Nádvorní (vpravo od vchodu na první stupeň), email: david.kriz@zskridlovicka.cz
Telefon: +420 730 150 288
Konzultace vždy po předchozí domluvě

  • pracuje s třídními kolektivy s cílem zajistit ve třídě co nejlepší sociální klima pro všechny žáky
  • poskytuje psychologické poradenství žákům s osobními, výchovnými nebo výukovými potížemi
  • poskytuje psychologické poradenství rodičům a zákonným zástupcům, aby jejich děti ve škole co nejlépe prospívaly spolupracuje s pedagogy, aby se jim s žáky pracovalo co nejlépe a co nejefektivněji
  • poskytuje krizovou intervenci
  • zjišťuje studijní předpoklady a podílí se na kariérovém poradenství
  • provádí anonymní anketní šetření a průzkumy s cílem zkvalitnit systém výuky a přístup k žákům ze strany školy
  • spolupracuje s dalšími organizacemi a zprostředkovává jejich služby

Mgr. Jana Vlčková, speciální pedagožka
kontakt:  jana.vlckova@zskridlovicka.cz, přes bakaláře
Konzultační hodiny: čtvrtek 10.55–11.40, po předchozí domluvě – přes ŽK, emailem

  • pečují o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • pracují na reedukaci specifických poruch učení
  • pomáhají s českým jazykem u dětí OMJ (s odlišným mateřským jazykem)
  • pomáhají s tvorbou individuálních vzdělávacích plánů
  • poskytují metodickou podporu učitelům i rodičům v péči o děti se speciálními vzdělávacími potřebami
  • aktivně vyhledávají děti ohrožené školním neúspěchem
  • snaží se u dětí předcházet poruchám učení
  • na žádost rodičů zprostředkovávají diagnostiku schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní a diagnostiku matematických schopností a dovedností
  • vedou pro děti z mateřské školy edukativně stimulační skupiny – kroužek s rodiči, který napomáhá dětem s přestupem na základní školu, rozvíjí se zde schopnosti a dovednosti, které jsou důležité pro úspěšnou školní docházku